Musical iconography in the medieval choir stalls
Sorbonne Université - IReMUS
Sorbonne Université - IReMUS
Luthiste
Copyright - F. Billiet et E. C. Block - All rights reserved
Cite this scene
Scene n°362 - LuthisteMusicastallis - url: http://www.pm.paris4.sorbonne.fr/musicastallis - Musical iconography in the medieval choir stalls - F. Billiet, all rights, University of Paris Sorbonne - Paris 4. Date of consultation : 26-04-24. Quick links
Look up all the scenes for a criteria
14e siècle
Spain
Catalonia
Soliste
luth
Joueur d'instrument
In order to see the pictures in full size, you must login...
Copyright - F. Billiet et E. C. Block - All rights reserved
Cite this scene
Scene n°362 - LuthisteMusicastallis - url: http://www.pm.paris4.sorbonne.fr/musicastallis - Musical iconography in the medieval choir stalls - F. Billiet, all rights, University of Paris Sorbonne - Paris 4. Date of consultation : 26-04-24. Quick links
Look up all the scenes for a criteria
14e siècle
Spain
Catalonia
Soliste
luth
Joueur d'instrument
Scene n°362
Location : Cathédrale - Barcelone, Catalonia (Spain)
See all the scenes from this location : Cathédrale - Barcelone
Date : 1394-1399
Type of support : Pendentif S-30
Location : Cathédrale - Barcelone, Catalonia (Spain)
See all the scenes from this location : Cathédrale - Barcelone
Date : 1394-1399
Type of support : Pendentif S-30
Joueur luth peu précis - position peu probable.
Scène profane en rapport avec la vie quotidienne - related to secular life
Stalles réalisées par Pere ça Anglada, Michael Lochner & Frederik Kassel
Musician(s): Soliste
- Joueur d'instrument jouant d'un luth. Détail
-
- Nom : Joueur d'instrument
- Type : humain
- Sexe : de sexe masculin.
- Habillement : costumé.
Organology:
- luth Détail
-
Instrument polyphonique
Famille des cordophones de type luth
Index Sachs-Hornbostel : 321
Iconology:
Bibliographical reference(s):
Scene number : 6710 • BLOCK Elaine, « Iconography of Choir Stalls in Barcelona », The Profane Arts VI: 2, Automne, 1997, pp. 240-257.
• BLOCK Elaine, Corpus of Medieval Misericords, Iberia, Turnhout, Brepols Publishers, 2004, pp. 17-22.
• KRAUS Henry & Dorothy, Le monde caché des miséricordes, Paris, éd. de l’Amateur, 1986, pp. 231-233.
• MAETERLINCK Louis, Le genre satirique, fantastique et licencieux dans la sculpture flamande et wallone, Paris, 1910, pp. 313-314.
• TERES Thomas, « Pere ça Anglada Maestro del coro de la Catedral de Barcelona: Aspectos documentales y formales » in D’Art n° 5 (sept. 1979), pp. 51-46.
• TERES Thomas, « Els cadiras de cor: una crònica d’época: el coro de la catedral de Barcelona » in Lambard: Estudis d’art medieval vol. VII, 1993-1994, pp. 129-138.
Related scene(s):
Similar scenes
-
Joueur de rebec
- 3 critére(s) en commun
- Pere ça Anglada, Michael Lochner & Frederik Kassel, 14e siécle, Joueur d'instrument
-
Femme au tambourin
- 3 critére(s) en commun
- Pere ça Anglada, Michael Lochner & Frederik Kassel, 14e siécle, Joueur d'instrument
-
Homme cornemuse
- 3 critére(s) en commun
- Pere ça Anglada, Michael Lochner & Frederik Kassel, 14e siécle, Joueur d'instrument
-
Sonneur de corne
- 2 critére(s) en commun
- 14e siécle, Joueur d'instrument
-
Deux luthistes
- 3 critére(s) en commun
- 14e siécle, Joueur d'instrument, luth
-
Chasse
- 2 critére(s) en commun
- 14e siécle, Joueur d'instrument