Musical iconography in the medieval choir stalls
Sorbonne Université - IReMUS
Sorbonne Université - IReMUS
Monstre au cornet
Copyright - F. Billiet et E. C. Block - All rights reserved
Cite this scene
Scene n°717 - Monstre au cornetMusicastallis - url: http://www.pm.paris4.sorbonne.fr/musicastallis - Musical iconography in the medieval choir stalls - F. Billiet, all rights, University of Paris Sorbonne - Paris 4. Date of consultation : 26-04-24. Quick links
Look up all the scenes for a criteria
16e siècle
Spain
Zamora
Soliste
cornet
Monstre
In order to see the pictures in full size, you must login...
Copyright - F. Billiet et E. C. Block - All rights reserved
Cite this scene
Scene n°717 - Monstre au cornetMusicastallis - url: http://www.pm.paris4.sorbonne.fr/musicastallis - Musical iconography in the medieval choir stalls - F. Billiet, all rights, University of Paris Sorbonne - Paris 4. Date of consultation : 26-04-24. Quick links
Look up all the scenes for a criteria
16e siècle
Spain
Zamora
Soliste
cornet
Monstre
Scene n°717
Location : Cathédrale - Zamora, Zamora (Spain)
See all the scenes from this location : Cathédrale - Zamora
Date : 1502-1506
Type of support : Pendentif
Location : Cathédrale - Zamora, Zamora (Spain)
See all the scenes from this location : Cathédrale - Zamora
Date : 1502-1506
Type of support : Pendentif
Un monstre joue du cornet ténor Voir accoudoir SH-13-14.
Scène imaginaire
Stalles réalisées par Jean de Bruxelles
Musician(s): Soliste
- Monstre jouant d'un cornet. Détail
-
- Nom : Monstre
- Type : fantastique
Organology:
Instrument en S - embouchure disparaissant dans la gueule de l'animalPas de doigts placés - pas de trous visibles.
- cornet Détail
-
Instrument monodique
Famille des aérophones de type à embouchure
Index Sachs-Hornbostel : 423
Iconology:
Bibliographical reference(s):
Scene number : 8653 • AVEDILLO Fabriciano Martin, La Catedral de Zamora, Toledo, Ediciones Fama Regimiento, 1988.
• BLOCK Elaine, Corpus of Medieval Misericords, Iberia, Turnhout, Brepols Publishers, 2004, pp. 52-56.
• RAMOS DE CASTRO Guadelupe, La Catedral de Zamora, Zamora, Edades del Hombre, 2001.
• TEIJEIRA Pablos & MARIA Dolores, « Juan de Bruselas : un artiste flamand de la fin du Moyen Âge en Castille » trad. by Caroline Gastaldi in Annales d’Histoire et d’Archéologie XVII, 1997, pp. 47-56.
• Zamora : Instituto de Estudios Zamoranos « Florian de Ocampo », 1996.
Related scene(s):
Intactes depuis 1506. Le programme iconographique reprend celui de Leon: stalles basses - prédécesseurs du Christ | stalles hautes - successeurs.
Similar scenes
-
Joueur de cornet
- 2 critére(s) en commun
- Jean de Bruxelles, 16e siécle
-
Le fou devant le lutrin
- 2 critére(s) en commun
- Jean de Bruxelles, 16e siécle
-
Anges musiciens
- 2 critére(s) en commun
- 16e siécle, cornet
-
Saint Grégoire
- 2 critére(s) en commun
- Jean de Bruxelles, 16e siécle
-
Balaam
- 2 critére(s) en commun
- Jean de Bruxelles, 16e siécle
-
Hybride au grelot
- 2 critére(s) en commun
- Jean de Bruxelles, 16e siécle